Van de bestuurstafel… #4
donderdag 10 november 2016Het bestuur van BAS Voetbal wil graag zo actief en transparant mogelijk informatie verstrekken over het reilen en zeilen binnen onze club. In deze rubriek, die eens per twee maanden verschijnt, informeren wij u graag over een aantal zaken die spelen.
Algemene ledenvergadering
Op dinsdag 13 december om 19:00 uur vindt de algemene ledenvergadering plaats. Wij verwelkomen u graag! Het bestuur gaat er vanuit dat het over en weer een informatieve avond wordt. De belangrijkste agendapunten zijn het jaarverslag van het seizoen 2015-2016 en het benoemen van een beoogd nieuw bestuurslid. Cor van het Hof stelt zich beschikbaar voor de functie van penningmeester. Onze huidige penningmeester, Adri Nitrauw, kan dan zijn handen vrijmaken voor de kantinecommissie en de sponsorcommissie. Gonnie de Boer doet op dit moment de coördinatie van de kantinecommissie en Gerard Zonneveld die van de sponsorcommissie. Adri gaat dan vanuit deze commissies nadrukkelijk met Cor in de weer en daarmee is de continuïteit gewaarborgd. Maar uiteraard eerst de goedkeuring van de leden!
Financiën
In onze vorige ‘Van de bestuurstafel' meldden we al dat het afgelopen seizoen financieel gezien zeer geslaagd is. We kunnen dit, nu ook het jaarverslag is opgesteld, bevestigen. Op 17 november vindt de kascontrole plaats en tijdens de algemene ledenvergadering presenteren we deze.
Graag doen wij nogmaals een beroep op u om gepast met onze beperkte financiële middelen om te gaan. Zo verstevigen we de financiële basis onder onze mooie vereniging. Het bestuur constateert dat wij als totale vereniging op de goede weg zijn! Een voorbeeld is dat alle commissies zich committeren aan de begroting en daar ook naar handelen. Hartstikke mooi!
Inmiddels zijn wij ook in staat om, mocht het nodig zijn, de financiële situatie op tijd bij te kunnen sturen. Dit komt door het dagelijks bijhouden van de financiële stand van zaken en het vooraf in beeld hebben van de kasstroom voor het gehele seizoen. Daphne Grafhorst speelt hier, naast Adri Nitrauw, een belangrijke rol in. Zij heeft de boekhouding inmiddels geheel eigen gemaakt. Alles bij elkaar zorgt ervoor dat we de controle volledig terug hebben. Nogmaals dank voor jullie vertrouwen en de hulp. Top!
Kunstgras
Het bestuur is, zoals afgesproken met de gemeente Dronten, gestart met het onderzoek om tot een budgetneutrale aanleg van een kunstgrasveld te komen.
Er heeft inmiddels een gesprek met de gemeente plaatsgevonden en daarin is de definitie van ‘budgetneutraal’ afgesproken. Onder ‘budgetneutraal’ wordt verstaan dat de jaarlijkse exploitatiekosten voor het sportcomplex door het aanleggen van een kunstgrasveld niet mogen stijgen. Als basis voor de berekening van de jaarlijkse exploitatiekosten geldt een levensduur van dertig jaar voor een kunstgrasveld.
Als eerste stap in het proces is er afgesproken dat wij met de externe adviseur van de gemeente, ASC uit Velp, overeenkomen wat de huidige en toekomstige exploitatiekosten van het sportcomplex zijn. Dit gesprek heeft inmiddels plaatsgevonden en de eerste berekeningen zijn gemaakt. Het resultaat daarvan biedt veel perspectief! Het verslag van deze bespreking wordt nu gezamenlijk opgesteld en gedeeld met de gemeente. Deze zien wij graag geaccordeerd.
In onze ogen kunnen we dan creatief gaan kijken hoe het exploitatieverschil kan worden weggewerkt. Daar betrekken wij jullie graag bij. Ons voorstel is dan ook om na de algemene ledenvergadering van 13 december met elkaar de toekomst van ons sportcomplex te bespreken. Vanaf 21.00 uur organiseren wij een brainstorm, waarin alle ideeën en ingevingen gedeeld kunnen worden. Deze worden dan meegenomen in het vervolg van het onderzoek en de plannen.
Nieuwe vrijwilligers
Wij hebben een drietal vrijwilligers bereid gevonden om de kleding op zich te nemen: Marina Knorren, Jeanette van Veen en Cees Bouma gaan dit doen. Een lang gekoesterde wens is daarmee in vervulling gegaan. Zoals ons beleidsplan aangeeft willen we dat onze vereniging ook qua kleding de Parel Van De Polder © is.
Daarnaast wordt Sabine Potgieter bij thuiswedstrijden van ons vlaggenschip gastvrouw in de bestuurskamer. Het is een nette gewoonte om de scheidsrechter, staf en leiding van de tegenstander netjes te ontvangen. We zoeken naar nog een gastheer of gastvrouw!
Sietse de Boer wordt de nieuwe voorzitter van de materiaalcommissie. Sowieso maakt onze Appie Drenthe deel uit van die commissie, Sietse is nog op zoek naar extra leden. Zo kunnen wij weer structureel ons materiaal op orde houden. Sietse kan dit invullen vanwege de komst van de kledingcommissie, waarvoor nogmaals dank!
Wij gaan velen van jullie ook weer persoonlijk benaderen om functies in te vullen. Op deze wijze krijgen we telkens weer plekken ingevuld en ontstaan er ook ideeën. Zo zijn wij bijvoorbeeld afgelopen seizoen getipt over Odet de Vre. Zij bleek een grafische opleiding te doen, terwijl wij naar een vormgever voor ons programmaboekje zochten. Het resultaat kunt u zien tijdens de thuiswedstrijden van ons eerste elftal. Ook dankzij Wouter Foppen.
Kleedkamers netjes achterlaten
De laatste tijd krijgen wij klachten binnen over hoe onze leden de kleedkamers achterlaten. Het past bij De Parel Van De Polder © om bij thuis- en uitwedstrijden de kleedkamers netjes achter te laten. Wil een ieder daar op letten: zowel spelers als leiders!
Facelift hal
Diverse malen hebben wij ideeën vernomen om onze hal in de kantine op te frissen. Wij juichen deze ideeën erg toe en zijn op zoek naar vrijwilligers die dit op poten willen zetten. Heb je interesse? Laat dit dan weten bij één van de bestuursleden!
Graag zien wij u ook bij één of meerdere van de evenementen, die worden georganiseerd door onze enthousiaste evenementencommissie. Voor een overzicht van de evenementen kun je kijken in de agenda elders op deze site.
Bestuur BAS Voetbal
- 28-11Het is wachten op goals
- 25-11Uitslagen zaterdag 26 november
- 25-11Is de koploper te verslaan?
- 24-11Programma jeugd tot de winterstop
- 22-11Rabobank Clubkas Campagne van start
- 22-11BAS o-23 wint van Hierden
- 21-11BAS JO15-2 najaarskampioen!
- 19-11Uitslagen zaterdag 19 november
- 18-11Hoofdprijs bingo: win een straatje!
- 17-11Sinterklaas komt weer naar BAS!
- 15-11Duitse avond voor herhaling vatbaar
- 14-11Algemene ledenvergadering op 13 december
- 14-11De punten tellen
- 14-11BAS o-23 afgelast
- 12-11Uitslagen zaterdag 12 november
- 11-11“De punten blijven in Biddinghuizen”
- 10-11Van de bestuurstafel… #4
- 10-11Balsponsor: Massagepraktijk en Advies BodyCircle
- 08-11DJ René zorgt voor muzikale omlijsting
- 08-11Snackbar Twins blijft BAS Voetbal trouw
- 07-11Gemengde gevoelens na gelijkspel
- 05-11Uitslagen zaterdag 5 november
- 04-11Klaar voor volgende stap
- 03-11Terrascompleet viert vijfjarig jubileum
- 01-11Voor in de agenda: 12 november feestavond!